2 de gener del 2013

FURIUS BACO

L'atracció Furius Baco és una muntanya russa que es troba a Port Aventura de la qual segur que molts heu sentit a parlar i heu pogut pujar-hi. Com sabeu, l'atracció està orientada a la masia dels Ventura, envoltada de vinyes amb les quals la família es guanya la vida. L'hereu de la família, que també treballa a les vinyes, decideix inventar una màquina que serveix per a transportar botes de vi però per a funcionar necessita un contrapès i el fill major, una mica boig, decideix fer-ho amb persones


Furius Baco
Al final, tot surt malament, ja que el mico del noi, que es diu Manàs, desajusta la velocitat, i per aquesta raó els aventurats que pugen a l'atracció s'acceleren a una velocitat de 135 km/h en 3,5 segons. I què tenen a veure la cultura clàssica amb una muntanya russa d'un parc d'atraccions?

Doncs, el nom de l'atracció fa referència a Bacus, el déu del vi en la mitologia romana. També era conegut com Dionís a la cultura grega, i no només era el déu del vi, sinó que també ho era del teatre i les festes. Era representat envoltat de pàmpols i heures, amb copa a la mà i un cep amb grops que li fa de bastó. També s'hi poden veure prop seu el lleó, la pantera, el boc i el gat mesquer.

Bacus

És fill de Zeus i Sèmele, una mortal. Després que Sèmele li demani al rei dels déus que li mostri tot el seu potencial i de veure el gran poder que té Zeus, es mor de por al veure-ho. Tot i així, el tot poderós, que sap que Sèmele està embarassada, decideix agafar-li el fill que porta a la panxa i se'l cus a la cuixa. El mite diu que sis mesos després, neix Bacus. Quan semblava que tot estava bé, Hera, l'esposa de Zeus mana matar al petit Bacus perquè ningú més s'apropés al seu marit. Van tallar Bacus en trossets i el van posar per cuinar, però la seva àvia, que ho va veure tot, va tornar-lo a ajuntar i d'aquí es coneix el cós en sí del déu.

Aquí us deixo una entrada que es va publicar fa temps en aquest bloc també sobre això.

Clàudia Martínez
1r  Batx

22 comentaris:

Unknown ha dit...

Molt bona entrada! La veritat és que he pujat varies vegades en aquesta atracció, però mai m'hauria imaginat a que estigues relacionada amb la cultura romana i això m'ha sorprès molt. El mico que surt en una pantalla al començament de l'atracció representa el mico que accelera l'atracció en la història de la teva entrada no?

Unknown ha dit...

Quina entrada més original Clàudia! Ja m'hi havia parat a pensar que alguna relació tenia el nom d'aquesta atracció amb el nom mitològic del Déu Bacus.
Sobre l'atracció no puc opinar massa perquè he pujat a la majoria d'atraccions de Portaventura descartant aquesta que em fa molta por jaja

Unknown ha dit...

Aquesta informacio sobre aquesta atraccio es molt interessant ja que mai pensaria aixo de una atraccio i l'entrada l'he trobat molt pero molt bona.

Àlex Alemán ha dit...

M'interessa molt qualsevol tipus de referència que puguem veure a la nostra vida diària sobre la cultura i llengua romana, i per sort aquesta n'és una. Molt bona l'entrada. La gelosia d'Hera és un tema molt habitual, i fins i tot s'hi veuen referències a l'art de la pintura.

Unknown ha dit...

La teva explicació m'ha encantat. Mai m'hauria imaginat que un nom d'una atrecció pugues tindre algu a veure amb la mitologia. Ademes ho has explica't d'una manera que s'enten molt bé. M'agredat molt.

Carla Espinosa ha dit...

Mai he pujat en aquesta atracció, però tampoc tenia ni idea de la relació amb la cultura romana.
Em sembla una entrada molt sorprenent ja que a ningú se li ha acudit fins ara!
Molt bona entrada Clàudia!

Unknown ha dit...

Quin tema més original Clàudia!

La veritat és que mai he anat a Port Aventura, no obstant això sí que n'havia sentit a parlar d'aquesta atracció i realment és interessant i original tota la història que s'inventen d'ella.

Per altre banda, em sorprèn com poden haver tantes coses relacionades amb la cultura clàssica! Fins i tot el nom d'una atracció! Que com ja han comentat en l'altra entrada que va publicar l'Anna anteriorment, l'atracció rep aquest nom ja que quan acabes el recorregut surts amb molta adrenalina alliberada i pel desenfrenament. Em resulta tot molt però que molt original!

Respecte al mite, m'ha sorprès molt, i més el fet de que Zeus agafés al seu fill de la panxa de Sèmele i se'l cosís a la seva pròpia cama. Per altre banda, també m'he quedat parada l'actitud de Sèmele, ja que pel que veig era massa gelosa i manar a matar al seu propi fill perquè ningú s'apropés al seu marit...! És una bestiesa! No obstant això, per sort a l'àvia de Bacus ell va reviure!

Bona entrada:)!

Unknown ha dit...

La veritat m'ha sorprès aquesta explicació sobre l'atracció, no m'ho agués imaginat mai.

Unknown ha dit...

Bona entrada, mai m'hagués imaginat que un nom d'una atracció tingués una història i menys relacionada amb els déus de la mitologia romana.

Laia Fernández ha dit...

Vaig descobrir l'altre dia a classe quan ho parlaven la relació de l'atracció amb el nom romà. És ben veritat que quan estas ja dins l'atracció, la zona inicial hi ha la decoració com si es tractés d'una bodega de vi. bona entrada Clàudia!

Paula Campelo ha dit...

És increïble la repercussió que té la cultura clàssica al nostre món d'avui en dia, nosaltres la veiem com una cosa molt llunyana als nostres dies, però si ens parem a pensar està al nostre voltant constantment, com en aquest cas a Port Aventura, a un dels llocs on ni se'ns passaria pel cap que tingués res a veure!


La veritat és que he anat a Port Aventura, però mai he gosat a pujar al Furius Baco, massa adrenalina per a mi. Em sembla molt interessant la història que s'amaga darrere aquesta atracció. No tenia ni idea de que Zeus, que pel que es veu li agradaven molt les dones, va deixar embarassada a Sèmele i es va cosir el seu propi fill a la cuixa, aquest és un aspecte que realment m'ha cridat bastant la atenció.

Molt bona entrada Clàudia!

Yasmina Ketami ha dit...

Mai he anat a l'atracció del Furious Baco però m'agradaria anar-hi. Es sorprenen com en el nostre dia a dia noms, llocs etc ens infuleixen directament en el nostre día a día. El nom de l'atracció té una fascinant història radere i segur que si en busquem podem trobar moltíssimes coses amb noms llatins. Com per exemple algun restaurant, tendes o marques de productes.
Molt bona entrada Clàudia!

David V. ha dit...

Sembla mentida que una atracció estigui relacionada amb la mitologia.
Es curiosa la historia que surt d'un simple nom.
M'ha agradat molt aquesta entrada!

Unknown ha dit...

Mare meva que una atracció tant famosa com aquesta tingui relació amb deus es ben extrany.

Bona entrada

Sandra García ha dit...

M'ha sorprès molt, ja que he pujat bastants cops i mai m'havia imagina't que una atracció de Port Aventura, estigués relacionada amb la cultura romana.

Una entrada molt original!

Unknown ha dit...

Ens envolta la cultura romana fins i tot en un parc d'atraccions! M'ha sorprès bastant aquesta entrada, perquè he pujat varis cops a aquesta atracció i mai hagués dit que estaria relacionada amb els romans. Ara entenc el mono que surt a la sala on t'entretenen abans de sortir disparat!

Molt bona entrada!

Unknown ha dit...

Sabia alguna cosa del perquè del nom del Furius Baco, però no tot, m'ha servit per entendre millor l'atracció, apart de una part de l'antiguitat.

Adrià Sanchez ha dit...

Molt bona entrada Clàudia, ja en tenia constància d'aquesta atracció, però he apres alguna cosa més, no pensava que el nom de Furius Baco tingues alguna relació amb el mon Grec o Llatí, ha estat un gran aclariment, espero tornar a pujar un dia d'aquest i poder divertir-me més!! Molt bona entrada!

Irene Sánchez ha dit...

Mai hauría pensat que auquesta atracció tenia relació amb el món romà. Un simple nom és ben curiòs i té una historia al darrere! felicitats

Unknown ha dit...

M'agrada la teva entrada Clàudia, he sentit molt a parlar sobre aquesta atracció però mai m'hagués imaginat que tingués relació amb els romans.
La he trobat molt interessant per aprendre d'aquesta atracció.

Martina Maldonado ha dit...

Ohh m'ha semblat molt entretinguda la teva entrada Clàudia! Per una part mai havia escoltat la història del Furious Baco, i m'ha sorprès molt. Mai hauria imaginat que un gran mite estigués al darrere d'una atracció tant impressionant com aquesta.
Per altra part m'ha impactat molt el fet de que tallessin a Bacus en trossets i que el posessin a cuinar... Mai havia escoltat una història semblant i la trobo molt impressionant.
Molt bona entrada!

Anònim ha dit...

Quina gran entrada!
Quan he vist el post he pensat: quina relació té Port Aventura amb el món Romà?- Però quan ho he començat a llegir m'he sorprès molt, he pujat unes quantes vegades a aquesta atracció però mai hauria pensat que el nom tingues relació amb la cultura romana.
Molt interessant i original!

ASTRONOMIA A LA ROMANA

Les influències de la mitologia clàssica es poden trobar en molts àmbits de la nostra societat, fins i tot en la ciència. En una de les bran...

Popular Posts