14 de desembre del 2010

ELS CENTAURES

Els centaures eren uns éssers que la meitat superior tenien cos d'home i la meitat inferior era cos de cavall. Tenien un caràcter primitiu i violent amb la majoria de desconeguts.
Es deien que eren fills o d'Ixió i de Nèfele o bé d'Apol·lo i Estilbe.

Centaure femella

Es deia que vivien en els boscos, en les regions d'Arcàdia, Èlida i Tessàlia (a Grècia). Tenien un cos de cavall, de 4 extremitats i cos d'home amb dos braços, encara que també apareixen històries d'éssers amb l'extrem superior cos de cavall i cos inferior d'home. Normalment no solien aparèixer centaures femelles encara que hi han històries que afirmen l'existència de "centàurides" femelles.

En la història grega hi ha centaures importants, amb nom i personalitat pròpia com : Quiró, Nessos i Folos.

L' origen de la paraula centaure no se sap del cert ja que es parla sempre de les seves aparicions en regions gregues però en diferents zones.

Centarue

Yasmina Ketami
4t ESO

20 comentaris:

Àngel Enrich ha dit...

Es curiós, segur que tothom ha vist alguna pel·licula o ha llegit algun llibre on apareixen els centaures però no en sabia gaire més que la forma que tenien, en canvi ara en podem saber més coses i en tenim més informació, com per exemple d'on venen o que també ni ha de femelles, dons a les pel·licules solen sortir els centaures mascle lluitant i fent de guerrers.

Bona feina Yasmina!!

Sandra García ha dit...

Es bastant sorprenent i curiós aixo del centaures, ara me he imaginat millor al centaure despres de llegir aquest text explicant amb detalls la forma que tenien.

Irene Sánchez ha dit...

No sabia que aquesta especie tenia tanta historia darrera, pensava que era una especie per fer pel·licules i prou, m'ha sorprés!

Joan Oliva ha dit...

M'ha agradat molt això del centaures per mi lo més interesant es això del centaures que la part superior es caball inferior em costa assimilaro i imaginar. Ben fet!!!!!

Anònim ha dit...

Es molt impressionant això dels centaures. El que mes m’agrada es això de lo de la cintura cap avall es cavall i cintura cap a dalt es Home.

Mireia Cutura ha dit...

Aquest personatges són una mica estranys, això de ser meitat cavall i meitat home...
Són un ésser semblant a les sirenes de l'època romana, que són part animal i humana. I que no eren gaire bons, sinó violents.
Han estat moltes vegades representats a pel·lícules o històries.

Ester ha dit...

M'agrada l'entrada ja que m'interessa molt el tema dels anmimals mitologics. Penso que està bé saber-ne una mica més sobre aquests animals extranys.

Bona entrada Yasmina! :)

Aina ha dit...

Justament l'altre dia vaig veure una pel·lícula on surtien centaures. No sabía que fossin tant violents amb els desconeguts, ja que en la pel·lícula semblaven molt bons i simpàtics amb tothom.

Aina ha dit...

Justament l'altre dia vaig veure una pel·lícula on surtien centaures. No sabía que fossin tant violents amb els desconeguts, ja que en la pel·lícula semblaven molt bons i simpàtics amb tothom.

Aina ha dit...

Justament l'altre dia vaig veure una pel·lícula on surtien centaures. No sabía que fossin tant violents amb els desconeguts, ja que en la pel·lícula semblaven molt bons i simpàtics amb tothom.

Sergio ha dit...

Aquests éssers de la mitologia grega són molt interessants!

Bóna entrada!

Sergio ha dit...

Aquests éssers de la mitologia grega són molt interessants!

Bóna entrada!

Sergio ha dit...

Aquests éssers de la mitologia grega són molt interessants!

Bóna entrada!

María Jiménez ha dit...

jo sempre he pensat que es un ser imaginari, pero despres de llegir aixó m'he sorprés molt al saber la seva hostòria.
BON TREBALL

Anònim ha dit...

Sempre m'han fascinat aquest éssers i trobo molt interessant que algú els hi dediqui un espai, per poder reflexionar sobre auqest món mitologic que tots coneixem la seva existència , pero no la seva varietat d'essers.

Cèlia ha dit...

M'encanta la mitologia!
Aquesta entrada m'agrada Yas, és molt interessant veure com es muntaven la vida i s'inventàven éssers per comprendre el seu entorn. :D

max ha dit...

caram yasmina, la entrada es molt interessant, tot i que jo ja sabia bastant d'aquestes criatures gracies a pel.licules i llibres , pero la vritat es que es molt interessant!

Nadine ha dit...

Yasmina m'agrada molt la teva entrada, sempre he pensat que aquestes criatures son molt interessants.

fran ha dit...

Aquesta entrada esta molt bé, els centaures són uns éssers mitològics molt interessants i segur que tothom ha vist algún a alguna pel·licula. Gràcies a aquesta entrada hem pogut saber una mica com vivien els centaures, bon treball Yasmina!!

Sofia Pineda ha dit...

És molt curiós això dels Centaures. Molt bona feina, he aprés més característiques d'aquests éssers mitològics tan interessants!

TÀRRACO

Tots coneixem la ciutat de Tarragona, però pocs saben el seu origen i la gran importància que va tenir en l'època clàssica... En aquella...

Popular Posts