1 de desembre del 2010

EL PANTEÓ DE ROMA

L'altre dia comentant les entrades, n'hi havia una de l'Anahí que em va recordar el viatge que varem fer a 2n d'ESO a Roma, on hi vam visitar diversos edificis romans. El que a mi em va tocar exposar (en anglès), era el Panteó de Roma o d'Agripa, conegut popularment a la ciutat com La Rotonda:Al pòrtic de l'entrada de l'edifici s'hi pot llegir una inscripció: M.AGRIPPA.L.F.COS.TERTIUM.FECIT, que vol dir: Marc Agripa, fill de Luci, cònsol per tercera vegada, (el) va construir. Aquest era amic i general de l'emperador August i el va construir al 27 aC.

Grabat de Giovanni Battista Piranesi

Primer es pensava que aquesta inscripció feia referència a l'edifici actual, però gràcies a uns estudis realitzats per Chedanne al s.XIX, ens permeten saber que tenen semblances entre ells, i que el que ara podem anar a visitar és la reconstrucció que en va fer Adrià al 1820.


Fotografia del Panteó des de la plaça

Aquest edifici en un principi era un temple consagrat a les set divinitats celestes de la mitologia romana: el Sol, la Lluna i els cinc planetes (Mercuri, Venus, Júpiter, Saturn i Mart) i cada un d'ells tenia assignat un absis. La part de la sala circular, on hi ha la cúpula, era la part de l'edifici on l'home s'unia amb la divinitat, però era bàsicament un lloc on l'emperador era proclamat un déu davant de la gent del poble.

L'interior de la cúpula

Aquí us deixo un vídeo on us explica més detalladament totes les remodelacions que va patir l'edifici i com és la seva estructura




Mireia Cutura
1r Batx

7 comentaris:

Montse ha dit...

Mireia, gràcies per l'entrada. Realment aquest edifici és emblemàtic!!

abigail ha dit...

Mireia :)
m'encantes els temples que feien els romans, i sembla imprecionant la manera de donar perfecció als seus edificis, tal i com ho explica el video.

molt bé!!

mireia ha dit...

Mireia, jo també he estat a Roma, i quan vaig veure el Panteó em va agradar molt, sobretot l'interior i la manera com s'ilumina, amb un gran finestral a la part més alta! Però realment el que més em va agradar de Roma va ser el Coliseu :)

Andrea Padilla ha dit...

Roma és un dels llocs que sempre he volgut visitar.Considero que les persones que poden gaudir d'aquests monuments són afortunades, com ho vau ser vosaltres quan vau tenir l'oportunitat de passar un gran dia allà.

Àngel Enrich ha dit...

Caram, si que és diferent del d'atenes

Anahi ha dit...

Ja m'en recordo del panteó on ens van deixar passar l'estona lliure... És el que mès em va agradar del viatge (a part del coliseu es clar...)i... segur que les expos eren en anglès? Bè ja saps que la meva memoria no és massa bona aixi que a pot ser ja...
M'ha agradat molt l'entrada. està molt ben feta i explicada Mireia!!
Un petó!!

Alba Masnou ha dit...

Em va encantar a mi també!! Em va agradar veure la tomba de Rafael allà, i poder associar el nom "panteó" amb "tots els déus" en grec.

ELS CONCURSANTS D'OT 2023 SI FOSSIN DÉUS DE L'OLIMP

El passat 19 de febrer va ser la final de la dotzena edició d'Operación Triunfo. Des de finals de novembre, per les xarxes socials, nomé...

Popular Posts