13 de desembre del 2010

300, LA PEL·LÍCULA

300 és una pel·lícula feta l'any 2007 pel director Zack Snyder. És una pel·lícula d' acció, aventura i ficció que narra la batalla de les termòpiles en la que van combatre els grecs, liderats per Esparta contra l'imperi Persa que va tenir lloc al pas de les Termòpiles al 480 a.C.


La pel·lícula comença narrant la infantesa de Leònides i del seu entrenament per a ser el nou rei.


Leònides quan era un nen


Un dia, essent ja el rei d'Esparta arriba un emissari Persa, que demana a Leònides un tribut d'aigua i terres com a prova de la submissió d'Esparta cap a Pèrsia, Leònides s'hi nega i mata a l' emissari.

Leònides mata l'emissari llançant-lo a un pou.












Després d'això, Leònides decideix reunir un exèrcit de 300 homes i es va dirigir al pas de les Termòpiles.


Xerxes, el rei Persa envia molts soldats per a conquerir Esparta però ells els redueixen fàcilment, al saber això esclata una gran guerra entre els 300 espartans i els nombrosos soldats de Pèrsia, però tal con diu Leònides a la pel·lícula la batalla es lliurava entre 300 soldats preparat-se per a lluitar des-de que eren nens contra esclaus que que lluitaven per obligació.



Xerxes, rei de Pèrsia












Exèrcit d'Esparta





Exèrcit de Pèrsia











Després Xerxes envia tots els exèrcits possibles per a eliminar als espartans però ells resisteixen. Mentrestant, a Esparta, Cimó, un dels consellers de Leònides el traeix i fa tot el possible per a que no es doni suport al rei en la seva lluita contra Xerxes, després, a mitja sessió insulta a la reina Gorgo, dona de Leònides, la qual mata a Cimó amb un punyal, deixant caure una bossa de monedes perses, el que demostra que era un traïdor.














Efialtes


En aquest moment Efialtes, un home exiliat a causa del seu cos deformat, demana a Leònides si pot lluitar amb ells però és rebutjat perquè no està a a l'altura dels altres Espartans. Més tard Efialtes visita Xerxes i a canvi d'un uniforme, dones, luxes i riqueses l'hi explica que hi ha un camí de pastors pel qual es pot arribar a la rereguarda dels soldats de Leònides.

En assebentar-se'n, Leònides envia Dílios a esparta per avisar-los, ja que sap que el final és imminent.

Utilitzant el camí que Efialtes els ha mostrat, el gran exèrcit de Xèrxes rodeja als soldats espartans que encara aguanten i fa una oferta a Leònides: el nombrara cabdill de Grècia si s'agenolla davant seu, llavors Leònides fa veure que es va a agenollar però abans de tocar a terra, tots els soldats d'Esparta ataquen als Perses i Leònides tira la seva llança amb la qual fereix Xerxes a la cara.

Poc després tots els espartans (fins i tot Leònides) moren sota la pluja de fletxes dels arquers Perses.

La pel·lícula acaba amb Dílios narrant la mort de Leònides abans de la batalla de Platees.

Link a la pàgina web de la Pel·lícula: http://wwws.warnerbros.es/300/main.html




Tràiler de la pel·lícula





Perquè us en feu una idea, aquest mapa indica el moment de màxima expansió de l'imperi persa (490 a.C, deu anys després de la batalla de les Termòpiles).








Àngel Enrich

4t ESO

37 comentaris:

María Jiménez ha dit...

Jo personalmet, encara no he vist aquesta película, pero un cop llegit aquest "argument" sobre la pelicula,crec que me la baixaré de internet o algo i la veuré.

Sandra García ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

Jo aquesta pel•lícula no la e vist però crec que te que estar molt bé desprès d’haver llegit aquest text i haver vist el tràiler.

Irene Sánchez ha dit...

No he vist la pel·licula, pero després de haver llegit el resum espero veure-la si no és a classe, a casa. Molta gent m'ha recomanat i té pinta de ser interesant.

Llúcia Gómez ha dit...

Jo també crec que la veuré ara que en sé l'argument. M'ha semblat una entrada interessant ja que nosàltres fem cinema de clàssics i necessitarém informació com aquesta (suposu, encara no ens han explicat ben bé què és el que farem en aquest crèdit variable)

Sandra García ha dit...

Jo tampoc he vist aquesta pel·lícula, pero ara d'haver llegit aquest argument crec que no estaria gens malament veure-la.

Miquel Pou ha dit...

Jo, tampoc l'he vist però m'agraderia veure-la perquè el tema hem sembla interessant.

Maria Carreras ha dit...

Jo aquesta pel·lícula tampoc l'he vist però diria que m'agradarà molt ja que després de llegir aquesta "notícia" he pogut veure que és molt interessant.

Unknown ha dit...

Aquesta película no le viste pro l'estona que he estat llegint el argument i quant e vist el trailer m'ha agradat molt i crec que la comprare o me le descarregare per Internet per veurela s'encera.

Marc Castañeda ha dit...

He vist el tràiler i m'ha semblat molt interessant i m'agradaria veure la pel·lícula sencera. Gràcies a la notícia ara estic més ben informat sobre la pel·lícula.

Anònim ha dit...

És la meva pel·licula preferida, després de Troya,m'ha fet molta il·lusió recordar espectes de la pel·licual que havia oblidat com per exemple l'estretegia de lluita dels Espertans i relacionat amb aixó el fet que despreciessin l'ajuda Efialtes.

Anna Solà ha dit...

Jo malauradament tampoc he vist mai aquesta pel·lícula. La podriem veure a classe de llatí potser... O bé,sinó ja la veuré aquest nadal!
Merci Angel per aquesta entrada tan i tan treballada!

fran ha dit...

Jo he vist la peli i m'ha agradat moltissim. A part de que esta molt ben feta el seu tema és molt interessant i per això felicito al drector.

Yasmina Ketami ha dit...

mí personalment m'encanta aquesta pel·licúla. A segon d'eso amb la Majka vaig fer un treball sobre la pel·licula i la història que hi ha al darrera.
Recomano aquesta pel·licúla, ho explica molt bé.

Cèlia ha dit...

Jo també l'he vist i em va encantar. El que em va agradar més va ser el final de la pel·lícula, quan tots i fins i tot el rei se sacrifiquen per la seva llibertat. Se't posen els pèls de punta! Bona entrada Àngel! :)

Àngel Marcos ha dit...

Jo si que he vist la pel·lícula i la veritat trobo que esta molt treballada i explica molt bé el argument i és molt interesant i e recordat coses que havia oblidat de la pel·lícula.

Unknown ha dit...

La pel·lícula és molt bona i les que m'agraden les veig més d'una vegada i aquesta no ha estat una excepció. Grans efectes especials i gran història la d'aquesta peli.

Meri ha dit...

Vaig vuere aquesta peli·licula a segon, en una de les classes de la Majka. EM va semblar molt interessant sobretot per que es una manera molt visual de sapiguer com vivien en l'antiguitat.

Unknown ha dit...

Jo he vist 300 i crec que representa molt bé tota l'arquitectura i la cultura de llavors a Troia. El que trobo una mica passat de voltes són els efectes especials que hi ha, tota la parafernàlia dels musculets i tot allò em sembla una mica fantasiós.

abigail ha dit...

La veritat que és sorprenent, que totes les pel·lícules que expliquin coses sobre els romans, siguin d'acció. Tot i així són molt bones com la de furia de titans.
Fent referencia a aquesta pel·lícula, crec que és la millor que he vist i la que més m'ha agradat sincerament.

Bona entrada! :)

Joan Oliva ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Joan Oliva ha dit...

Després de llegir un troç d'aquest llarg escrit no la peli de 300 le vist però he vist casi 300 no crec que sigui semblant.

Alba Bueno ha dit...

Jo tampoc he vist la pel·lícula, però amb aquest argument que hi ha esctit ja em puc fer una idea de com és la pel·lícula.

Eduard de Ferrater ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Eduard de Ferrater ha dit...

Jo tampoc he vist la ple·lícula i m'hagradaria veurela tot i que gràcies a l'escrit i el tràiler ja se mes o menys com ba. Està molt ben fet i a mi m'ha agradat aquesta pel·licula tractes de romans que és un dels meus temes preferits.
Ara ja se d'on bé alló que diu :"Esto es esparta!!!"

Mireia Cutura ha dit...

Aquesta pel·lícula em va agradar bastant, i esta molt bé! Seria una bona pel·lícula pel veure aquests dies que queden!
I esta molt bé com representen les lluites romanes i les vivències.
Bona feina!

Núria Garzón ha dit...

Hola,bon dia,
Jo tampoc he vist la pel·lícula però crec que esta molt bé i m'agradaria veure-la ja que l'escrit i el tràiler ja se de que tracta.
Adéu, i bona tarda a tots els de l'institut Vil·la Romana.

Anònim ha dit...

CREC QUE SERÁ UNA PEL·LICULA EMOCIONANT QUE S'HAURA DE TENIR FETGE PER AGUANTAR-LA. TOT I AIXÍ L'ARGUMENT DE LA PEL·LICULA I CEREC QUE SERÁ DIGNE DE VEURE.

Ester ha dit...

Ostres 300! jo la vaig veure, em va agradar bastant és totalment romana!

Bona entrada Angel! :)

Aina ha dit...

M'enrecordo que aquesta pel·lícula la vaig anar a veure al cinema i hem va aborrir una mica m'entres no hi havien batalles. Bona entrada!

Sergio ha dit...

Una bona entrada per una bona pel·lícula! Em va agradar bastant la peli.
Bóna feina!

Sergio ha dit...

Una bona entrada per una bona pel·lícula! Em va agradar bastant la peli.
Bóna feina!

Sergio ha dit...

Una bona entrada per una bona pel·lícula! Em va agradar bastant la peli.
Bóna feina!

Laura Juncà ha dit...

No he vist la pel•lícula però després d’haver-me llegit el text, molt detallat, i d’haver vist el tràiler crec que la pel•lícula pot ser bona.

Àngel Enrich ha dit...

Caram com ha triunfat la meva entrada

Sofia Pineda ha dit...

Després de llegir tot això i veure el tràiler d'Espàrtac!
TInc moltes ganes de veure aquesta pel·lícula!
Molt bona feina!

Àngel Enrich ha dit...

=)

ELS CONCURSANTS D'OT 2023 SI FOSSIN DÉUS DE L'OLIMP

El passat 19 de febrer va ser la final de la dotzena edició d'Operación Triunfo. Des de finals de novembre, per les xarxes socials, nomé...

Popular Posts