30 de novembre del 2010

EL MITE DE DEUCALIÓ I PIRRA


Deucalió, fill de Prometeu, es va casar amb Pirra, filla de Pandora i Epimeteu. Quan Zeus va decidir destruir la raça humana amb un diluvi com a càstig pels seus crims, Prometeu va aconsellar al seu fill que construís una gran arca per a ell i la seva esposa i l'omplís de provisions.














L'arca va navegar durant nou dies per damunt la terra inundada, fins que va arribar al mont Parnàs,
que sobresortia de les aigües del diluvi. Un cop va parar de ploure, Deucalió i Pirra van desembarcar i van anar a consultar l'oracle per saber com trobar altres persones. L'oracle els va respondre que llancessin els ossos de la seva mare.

Desconcertats en un primer moment per las resposta, finalment van arribar a la conclusió que amb "mare" l'oracle es referia a la Mare Terra i els seus ossos a les pedres. Així és que Deucalió i Pirra es van posar a tirar pedres i, efectivament, les pedres llançades per Deucalió esdeveninen homes, alhora que les llançades per Pirra esdevenien dones.






Albert Viaplana
1r Batx

11 comentaris:

Sergio ha dit...

Un mite realment interessant, en el que s'ens mostra la crueltat de Zeus al voler exterminar la raça humana.

Una molt bóna feina Albert!

abigail ha dit...

bona entrada Albert!!
la veritat que aquest mite no l'havia escultat mai, sembla molt interessant la furia de Zeus.

mireia ha dit...

Quin mite més extrany, que de les pedres en surtin homes i dones...

Jony ha dit...

Bona entrada!
El mite no em sonava i m'ha semblat interessant, es una altre manera que tenien per explicar l'origen del món mitançant els mites.

Andrea Padilla ha dit...

Mai havia sentit a parlar d'aquest mite, però sempre està bé tenir informació. M'ha agrdat l'entrada, llastima que ja no et veurem tan pel blog.

Maria Guallar ha dit...

Em sonava, aquest mite, però encara no l'havia pogut conèixer a fons.

MAria Guallar Comas
2n ESO B

Anahi ha dit...

Quina entrada més curiosa!! Mai n'havia sentit a parlar d'aquest mite...
És molt interessant i m'ha agradat molt!!
Bona entrada.

Noèlia Moreno Inglés ha dit...

Hola, tinc 7 anys, jo ja coneixia aquest mite però la manera que la ha explicat l'Albert m'ha ajudat a fer un treball que tinc per demà per al col.legi.

Pdt: Sóc petita, però no m'ha ajudat ningú a escriure això!

Adeu a tots.

Alba Masnou ha dit...

Aquest mite em sonava una mica, però no sé on l'havia sentit. M'ha sorprès això del diluvi, perquè té un paral·lelisme a la història de l'arca de Noè, on Déu castiga els humans amb un diluvi.

Alba Masnou ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Projecte TAC ha dit...

Un mite molt interessant

ELS CONCURSANTS D'OT 2023 SI FOSSIN DÉUS DE L'OLIMP

El passat 19 de febrer va ser la final de la dotzena edició d'Operación Triunfo. Des de finals de novembre, per les xarxes socials, nomé...

Popular Posts