8 d’abril del 2010

LLATINISMES EN UNA LECTURA


Llegint la lectura La Bogeria de Narcís Oller, he vist que mentre llegia hi apareixien diversos llatinismes!


M'ha sorprès hi ho he volgut compartir amb vosaltres, així que els escriuré junt amb la definició que el mateix llibre em posa i ho completaré amb la definició d'un diccionari:

- Vanitas vanitatis: Vanitat de vanitats.

- Pax vobis: La pau sigui amb vosaltres. Fórmula de comiat.

- Sui generis: Especial.

- Velis nolis: Vulguis o no vulguis. Tant si es vol com si no es vol.

- Dies irae: Cant litúrgic de difunts.



Berta Broch

1r batx

6 comentaris:

Montse ha dit...

Gràcies, Berta, per compartir-ho amb nosaltres. Et felicito per estar atenta i alerta a les clàssiques!!

Elena ha dit...

Gràcies Berta per haver fet aquesta nova entrada i per fixar-te en aquestes paraules mentre llegies la bogeria !

mireia ha dit...

Ei! Jo mentre llegia la Bogeria també hi vaig trobar diversos llatinismes, alguns d'ells els que has trobat tu!

Andrea Padilla ha dit...

Aquesta entrada serveix per els que l'any que ve s'hagin de llegir La Bogeria, i es fixaran més a les referències clàssiques.

Elena ha dit...

Les clàssiques segueixen pareixen en la vida quotidiana. M'agrada el llatinisme Pax vobis la pau sigui amb vosaltres!

abigail ha dit...

Bertaa!

Aquest llatinismes els vas veure amb mi:)
estan molt bé.

ASTRONOMIA A LA ROMANA

Les influències de la mitologia clàssica es poden trobar en molts àmbits de la nostra societat, fins i tot en la ciència. En una de les bran...

Popular Posts