"SERMO HOMINUM..."













Ave amici et amicae!


Fa uns mesos, al febrer aproximadament (si no em falla la memòria va ser el dia de carnestoltes) vaig anar al museu de Badalona per veure l'exposició de La Guerra Civil a Badalona, ja que havia d'informar-me sobre els fets que van succeir en aquella època a Badalona, per poder anar més orientada en fer un reportatge pel meu barri.

Doncs aquell dia vaig anar al museu de Badalona i a la planta baixa, mig amagada, vaig trobar una expressió llatina, a la paret. Em va resultar molt interessant i li vaig fer una foto, per si la podia utilitzar algun dia, per pujar-la al bloc.


Sermo hominum mores et celat et indicat idem, la qual, com ja posa a sota, significa:

"El llenguatge amaga i alhora revela el caràcter dels homes".

Això és un dístic, és a dir, una estrofa de dos versos que té un sentit temàtic complet, procedent de la poesia clàssica grega i llatina.

Algú podria explicar quin és el sentit d'aquesta sentència? I què signifiquen els noms i els números de la dreta (Cató, Dístics 4, 20)?

Thaïs García
4rt ESO

Comentaris

Montse ha dit…
Thaís, m'agrada saber que vas pel món amb ulls de clàssica, ja m'entens, vull dir que et fixes en el que veus i ara planteges a la resta que interpretin una frase.
Gràcies per l'aportació.
Al final ens hem quedat amb les ganes de poder veure'ns les cares. A veure si el curs vinent ho fem realitat, en tenim ganes.
Jony ha dit…
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Teresa ha dit…
Coincideixo amb tu, Montse. Val la pena anar pel món amb els ulls ben oberts i dóna gust veure que el jovent encara ho practica. Si voleu més detalls sobre el projecte històric en què participa la Thaïs amb d'altres alumnes de Badalona, podeu consultar: http://elrefugidelamemoria.blogspot.com/

Entrades populars d'aquest blog

LA SOCIETAT ROMANA

LES CIUTATS ROMANES

LES CASES ROMANES